söndag 13 april 2014

Vi tyckte helt olika

21/1 På tisdagen hade jag en massa att göra på jobbet, men fick i alla fall det mesta gjort. Efter att ha annonserat på Facebook om sällskap till kvällen för att gå på bio, fick jag återigen sällskap av L som var glad att få sällskap en kväll till i Stockholm och dessutom fick gå på bio gratis. Mina fribiljetter skulle gå ut nästa dag och jag ville inte slösa bort dem genom att inte utnyttja dem. Hon hade redan sett The Hobbit 2, men hade inget emot att se den igen när det var gratis och allt. Vi hade dessutom en gratisbiljett för snacks och cola, så det delade vi systerligt på. Jag gillade inte första filmen och tyckte att den var larvig och hade lite "tappa byxorna-humor", billig humor alltså, där de talar om för en att nu ska ni skratta... Det gillar inte jag och blir negativt inställd och tjurig och tycker till slut att ingenting är roligt, inte ens det jag kanske normalt skulle skratta åt.
Den här andra filmen överraskade mig därför mycket positivt. Systerdottern tyckte om den första men inte det andra så jag visste inte riktigt vad jag skulle förvänta mig. Men jag tyckte som sagt tvärtom.

Inga kommentarer: