söndag 7 september 2014

Kundvård 2.0


29/4 På tisdagen kom en av mina kunder på besök på jobbet. Han och Turre tycker väldigt mycket om varandra och Turre tar det här med kundvård ett steg längre än de flesta och hånglar gärna upp G ordentligt. Sen sitter de och myser medan jag och G snackar lite skit och tar itu med lite jobb, då somnar Turre ibland i hans famn.
På jobbet var jag väldigt frustrerad, mina leverantörer är ibland väldigt hårt arbete för mig. De svarar inte i rimlig tid, de skickar inte grejer när de har sagt att de ska göra det och så vidare. Därför får jag ofta göra dubbelt jobb helt i onödan och jaga andra för att de inte gör det de ska, ibland får jag till och med göra jobbet åt dem...
Tänk om alla bara kunde göra det de ska och låta mig göra fler saker istället för att jaga det jag behöver.
När jag kom hem från Thailand, låg det en hundleksak jag inte känner igen på min tomt.
Jag och grannarna har kommit på att deras golden Frasse stjäl Turres leksaker ibland, det är alltid roligare med andras leksaker, vi har till och med tagit honom på bar gärning ibland. Nu tänkte jag att han hade gjort något byte eller nåt!
Det visade sig att M hade trott att Frasse snott den av Turre och när hon hittade den så kastade hon upp den på min tomt. Undrar varifrån den kommer då? Antagligen den andra grannens golden.


Inga kommentarer: