lördag 26 september 2015

Gammal kärlek, fast den är rätt ny

19/5 På tisdagen gick vi upp relativt tidigt eftersom J behövde åka tillbaka till Bangkok och jag behövde jobba. Jag gjorde frukost och skickade ett meddelande till J att det var klart och strax efter kom han in och åt frukost med mig. Vi står varandra väldigt nära och pratar om allt och det känns som om vi har känt varandra länge och väl. Men faktum är att även om vi träffades för första gången i Januari 2005, så umgicks vi bara en utekväll i Bangkok då. Ändå har vi hållit kontakten och han har varit och hälsat på mig i Sverige och vi har mötts upp i Bangkok ett par gånger och det är allt!
När han kom till Stockholm för att bo hos mig i någon vecka så sa han att det kändes som om vi kände varandra mycket bättre än bara efter några dagar i Bangkok, men sanningen var att vi bara hade träffats en enda utenatt där, den var förvisso 8-9 timmar lång, men det var enda gången vi faktiskt hade träffats. Han hade glömt det och var lika förvånad som jag att vi kände det som om vi kände varandra så väl. Det var nog lite kärlek vid första ögonkastet för oss och det var tillräckligt för att hålla kontakten i drygt 10 år.
Det är något som gör att jag litar väldigt på honom och när jag har dåligt självförtroende och han säger något snällt så vet jag på något plan att det är helt sant och mår bättre. Vad han tycker spelar stor roll för mig.
Vi tog god tid på oss att äta frukost och prata men sen var det dags för mig att jobba och han gjorde sig redo att åka hemåt.

På kvällen satt jag och tittade igenom mina bilder och hittade bland annat en från några sommar sedan på Utö, där Turre ruskar av sig vatten efter en simtur. Han älskar ju att bada, men hatar att vara blöt... en konstig kombination. Visst ser han intelligent ut?

Inga kommentarer: