måndag 10 augusti 2015

Ibland är det jobbigt att vara udda

1/5 På fredagen tog jag det relativt lugnt, men jag städade i alla fall. Gamla människor säger ofta att man inte ska städa före kalas utan efter, annars måste man bara göra det två gånger eftersom det blir så skitigt efter en fest. Sen att min mamma oftast går in med skor gör det ju inte bättre. Hon har svårt att ta av och på skorna och jag brukar gå in med skor hos dem med, inte av samma anledning utan för att det är så kallt hemma hos dem. Skor hjälper i alla fall lite för att hålla värmen, går jag i bara strumpor blir fötterna fort som isbitar. Jag känner mig alltid extra udda vid större helger... Alla tycks vara i grupp eller familj och de har en respektive och sånt. Jag är ju oftast helt ensam, jag har inte ens en vängrupp. Jag säger inte att jag inte har vänner, bara att vi inte är någon grupp. Jag blir till exempel aldrig inbjuden till nyår, midsommar, kräftskiva och andra saker som alla andra tycks fira i grupp... utan mig...

Inga kommentarer: