lördag 15 augusti 2015

De vet att jag inte gillar paprika

3/5 På söndagen åkte jag ned till kondis och satte mig och skrev i min blogg, som alltid ligger jag långt efter, men än har jag i alla fall inte gett upp att komma ikapp denna gång. Jag är fortfarande ledsen att jag inre lyckades göra det förra året och större delen av det året inklusive resor föll ju bort och det betyder till viss del att jag också glömmer bort det. För mig är det ett sätt att minnas att fota, skriva och sen se bilderna och mina blogginlägg, mycket faller annars ur mitt minne och om jag läser blogginlägg något år senare så kan jag inte ens minnas att jag skrivit det eller varit med om det som står...
Jag gillar att vara stammis på ställen och att bli igenkänd. Det känns bra att de gärna gör lite extra för att göra mig glad och att det ser ut som om de uppskattar när jag kommer dit och att de kommenterar om jag varit bortrest, det vill säga, de märker när jag är bortrest. På kondis har de lärt sig att jag inte gillar paprika, att jag vill ha den skvätten av mjölk som blir över när de gjort min latte. Jag brukar vilja spä ut den lite om det har blivit mycket skum i den så att den är stark.

Inga kommentarer: