söndag 6 oktober 2013

Undrar vad det är som lockar?

13/7 På lördagen fortsatte tävlingarna och det sköna hänget med härliga människor. S och S satt och dansade till musiken på körningen för E valde bra musik och det svängde ju...
Många fina och duktiga körekipage har vi i föreningen och det är alltid en riktig fight om placeringarna. Jag kan inte låta bli att hålla mina tummar för G som är 77 år tror jag och kör som en hel galning, fast snyggt också. Han kör jättebra, h'sten Dollar som har passerat 20-strecket är helt med på noterna och de brukar ofta knipa en placering. Jag ville så gärna att de äntligen skulle få ta segern i SM-klassen men det räckte inte riktigt fram och segraren var så klart väldigt värdig. Jag tänker bara, hur många bra år har de kvar gubbarna? Jag vill ju att de ska få vinna en gång.
Dagen var inte jättelång och vi fick en chans till att hänga i lugn och ro vid vårt långbord. Tänk vad enkelt det är när det är vuxna människor som hjälps åt med allt. Mat blev gjord, barn och hundar passades, det städades, fixades stolar och allt sånt och humöret var på topp som vanligt.
Framåt kvällen dök det upp en massa barn com också ville hänga med oss lite och de utmanade framförallt S men också T och mig på lite gymnastikövningar. Jag är fascinerad över att S fortfarande är så pass populär bland flickorna, förr var det nog för att han ser bra ut och är snäll mot dem, men nu borde de nog se honom som en gammal gubbe i jämförelse med sig själv (de är nog 8-12 år gamla). Men antagligen är det för dom som att umgås och göra kullerbyttor med en kändis, även vi skulle kanske bli lite förvånade och till oss om Lars-Göran Bengtsson ville göra hjulningar med oss?
Vi hade ännu en härlig och lugn kväll vid vårt långbord och folk kom och gick som tidigare kvällar. Vårt gäng var däremot mer konstant och det var avslappnat och glatt hela kvällen.















Inga kommentarer: