lördag 7 juni 2014

Beredskapsjobb ger ofta mer att göra när tiden är knapp

3/2 På måndagen var jag bra nog att gå till jobbet igen och det var lämpligt nog inte så fruktansvärt mycket att göra så att jag var tvungen att stressa. Det är bara det att jag har lagt upp mitt jobb väldigt effektivt för att hinna med allt även om jag reser mycket. Det har gjort att jag nu när jag inte rest på ett tag har tid över då och då. Då kan man göra allt det som blivit liggande på grund av tidsbrist, men sånt är svårt att ta tag i när man mår sådär.
Dessutom så finns ju "risken" att de nya uppgifterna i längden ger utdelning och leder till nya order och alltså mer att göra och då kan det ju bli svårt att hinna med om det blir mer resor i framtiden också.
Men det är ju ett kärt problem och något man får ta tag i är det kommer. Om det krisar får man helt enkelt be om hjälp senare.
På kvällen åkte jag för att spela quiz med mitt lag, men det var lite jobbigt att vara uppe så länge trots allt och dessutom försöka tänka klart.

Helt orelaterat, men det här är ett av mina favoritcitat:

Man may have discovered fire, but woman discovered how to play with it.
Carrie, Sex and the City

Inga kommentarer: