torsdag 15 november 2012

Då fick Venar bestämma



9/11 Fredagens arbetsdag avslutades med ett trevligt lunchmöte på golfklubben i Väsby och sen åkte jag raka vägen hem och bytte om och så åkte jag till stallet för att rida en sväng.
Venar såg faktiskt rätt nöjd ut när jag kom och såg ut att vara full av förväntan när jag klättrade upp på hans rygg. Sen skrittade han iväg uppför backen mot den nedgående solen, öronen var hårt spetsade i färdriktningen.
När vi kommit en bit in i skogen ville han ta in på en stig och eftersom han sällan kan göra det då han oftast går med vagn så lät jag honom gå in där, idag skulle det vara hans dag.
En bit in i skogen bestämde han att vi skulle gå ned på åkern nedanför stigen men sen när han såg att det var ett dike där så bestämde han sig för att ta en annan övergång.
Sen gick vi utefter åkerkanten tills vi kom till vägen och där bestämde han till min förvåning att vi skulle mot bostadsområdet. Han var väldigt bestämd på den punkten, det var dit han ville, så jag lät honom gå.
Vi gick på cykelvägen och kom slutligen fram till Fresta Skola och det var som om han hade räknat med uppmärksamheten han fick där.
Alla barn klungades runt honom som bin runt en sockerbit och de frågade mig en massa frågor; Vad heter han? Är det din häst? Vad är det för piggar han har på skorna? Var bor du?
Alla skötte sig väldigt bra inklusive Venar och efter runt 5 minuter gick vi vidare. Sen tog vi gång- och cykelvägen tillbaka in i Ekeby och innan vi kom tillbaka till stallet tog vi vår enda galopp för dagen och vi tyckte båda att det var väldigt uppfriskande.
När jag kom hem eldade jag lite och vilade och sen tog jag en dusch och fixade till mig och åkte till syrran för att fira hennes födelsedag. Under kvällen och eftermiddagen hade jag fått mail av folk som var intresserade av att köpa min bil och efter att plötsligt ha haft svårt att bli av med den började de nu buda över varandra. Vi får se hur det går. Jag tror på killen som ska åka hela vägen från Småland för att köpa den om allt jag sagt stämmer.
Den enda present syrran fick av mig var en blommande gullviva jag hittat i rabatten, jag tänkte att det nog garanterat var den första hon fått i födelsedagspresent.
Sen fick hon ett löfte om att jag skulle köpa en parfym till henne på nästa resa och sponsra en del av den som present.
Vi hade ett trevligt kalas och brorsans son G roade oss alla med att bland annat härma en elefant och det var det skummaste vi någonsin hört och vi kunde inte sluta skratta. Han har också ett väldigt smittande skratt och har nu kommit över sin blyghet så vi har mycket utbyte av honom, han börjar bli en riktig person liksom.
Vid 21 ungefär åkte jag hemåt, jag lämnade Turre med mamma och pappa eftersom de skulle till Jämtland på lördagen och nu när jag var hundfri och allt tänkte jag att jag kunde gå ut en sväng trots att det var fredag och jag var trött. S skjutsade ned mig till Väsby och trots att jag har lovat mig själv att inte gå ut där om det inte är nödvändigt så hade jag en väldigt trevlig kväll. På Vita hästen sprang jag på kompisen B och hans jobbare och han bjöd alla på drinkar och eftersom han vet att jag kan dricka Bacardi Razz så beställdes det in alldeles för många och när det var dags att gå vidare till Magasinet var jag full nog att hänga på...
Dessvärre blev jag itvingad en till shot framåt 1.30 eller så och precis när jag tagit den kommer alla på att de vill hem...
När jag kom hem med taxin var jag stupfull och illamående, jag är ju inte riktigt van att dricka sådär och att åka hem precis när man tagit en shot är nog inte en särskilt bra idé.
Den enda lösningen jag kunde komma på var att gå och lägga mig, så det gjorde jag medan hela huset gungade omkring mig.

Inga kommentarer: