tisdag 13 november 2012

Det är svårt att hitta nåt att äta i småstäder


5/11 På måndag morgon upptäckte jag att jag inte bytt månad på min bordskalender på jobbet och titta hur den såg ut när jag bytte blad... Hmmm, systerdottern har satt dit den under det förra bladet och bara väntat på en reaktion.
Nu älskar jag ju inte de där figurerna som hon alltid har gjort och fortfarande gör trots att hon är över 18, men kanske var det trots allt bättre än en grå bild av Liverpool?
Jag jobbade en hel dag och sen åkte jag hem och packade och duschade och vilade lite och vid 19 ungefär åkte jag för att hämta kollegan M för att åka söderut.
Det tog oss 1½ timme att komma till Nyköping där vi checkade in på Connect Hotell på Skavsta och satte oss i lobbyn för att vänta in Engelsmännen som var på väg in från Stanstead.
Vi insåg ju att det skulle vara svårt att hitta några öppna restauranger i Nyköping vid denna tid, klockan närmade sig 22 och hotellet serverade mat till 22 just. På terminalen serverades någon typ av mat hela dygnet tror jag och dit var det bara 100 meter, men vi föredrog nog hotellet. När engelsmännen dök upp var klockan 21.50 så vi hade precis tid att beställa varsin räkmacka i receptionen. Räkmacka med en öl kostade 189:- och det är ju så man håller på att svimma. Men jag fick en engelsk cider istället för öl och räkmackan var faktiskt helt fantastiskt god.
Vi satt och snackade i nån timme och tog en cider/öl till, planerade för morgondagens kurs och utbytte nyheter från när vi sågs sist. Sen var vi alla trötta och gick och lade oss.
Jag kom i säng vid midnatt ungefär, i mitt trista rum. Det var visserligen rent, men väldigt kalt och enkelt, som en cell ungefär. Hela layouten på hotellet ger faktiskt intryck av ett fängelse eller en back drop för Jailhouse Rock eller nåt...

Inga kommentarer: