tisdag 31 maj 2011

Jag kan ju inte missa ett bröllop...

På måndagen hade jag rätt mycket att göra på jobbet men hade svårt att få saker att fungera. De ringde från Huddinge Sjukhus och erbjöd mig en återbudstid för operation av min näsa men så klart var jag tvungen att tacka nej, det var väl i stort sett det enda datumet jag inte kunde på hela våren/sommaren. Jag vill inte vara nyopererad på S och A's bröllop, jag har sett fram emot det så länge. Jag behöver gå mer på bröllop och mindre på begravningar.

Till slut lade jag den sista arbetstimmen på att fixa med veden. Jag behövde rensa tankarna med lite kroppsarbete. Jag drog fram släpet och lyckades lasta det mesta och kapa upp det som behövde kapas klart. Sen var det bara ett par mindre grenar kvar som behöver sågas upp för hand och sen måste jag ju fixa iordning sågkedjan för att ta det andra.

Jag åkte inte hem förrän vid 17 trots att det var i senaste laget för att jag skulle hinna det jag behövde göra på kvällen.

När jag kom hem var jag så trött att jag hade kunnat sova flera timmar, men vad jag gjorde var att lägga mig ned och vila i 20 minuter och sen gick jag och duschade och gjorde iordning mig.

Jag tog med mig en solros i kruka och åkte sen till L som fyllde år. De bor på landet, så långt ifrån mig som man kan komma i Väsby, vi bor liksom på varsin sida. Det är urmysigt ute hos dem och nu bor de granne med sig själva... alltså ena dottern hyr deras hus eftersom de flyttade utomlands. Så när de kom tillbaka flyttade de in i lilla huset, en liten stuga bredvid. Det är jättemysigt och om det var jag hade jag kanske bott kvar där oavsett vad som hände. L blev glad när jag kom och strax senare kom dottern L med sambo förbi och hade med sig sin hund och dotter. Sen satte vi oss fikade i solen och sen kom B hem också och vi hade väldigt trevligt allihop. Dottern L hade gjort en jättefin tårta. Sen kom några andra vänner också men när vi hade det som bäst var jag tvungen att åka vidare eftersom det var dags för quiz.

Vi var fullt lag och ändå kändes quizzet jättesvårt och till slut var vi alla ganska uppgivna och L ville till och med gå hem innan vi fick resultatet. När vi väl fick resultatet kunde vi inte annat än skratta, 34 poäng av 52... Det är verkligen ruskigt dåligt!

Vi gissade att vinnarlaget skulle hamna på 39 poäng eftersom det var så pass svårt ändå. Det visade sig att vinnarlaget hade 37 poäng och vi kom faktiskt 2:a på våra blygsamma poäng! De andra måste ju ha haft det ännu värre än vi och vi som nästan gav upp. När mitt lag åkte hem stannade jag och pratade en stund med B och T och sen åkte jag hemåt.

Inga kommentarer: