måndag 18 februari 2013

Är lojalitet verkligen bra för en?

13/2 På onsdagen väckte H mig vid 7 och jag gick och tog en dusch och höll på att frysa ihjäl på kuppen. Sen sminkade jag mig och gick in i köket och där tog jag en macka och kaffe och så pratade vi lite. Vid 8.30 åkte jag, H och mellandottern E mot Linköping och först lämnade vi av H på jobbet och sen åkte vi in i stan och jag lännade av E på samma ställer som jag skulle hämta A.
Sen åkte jag och A lite vilse i Linköping och tog en ordentlig omväg runt stan innan vi hittade ut och kom på rätt väg.
Vi kom till Malmslätt i tid men sen var det kö i vakten så vi blev i alla fall lite sena.
Vi hade ett bra och trevligt möte och sen åt vi lunch tillsammans innan jag och A åkte hemåt i betydligt bättre väder än dagen innan.
Jag lämnade av A på jobbet på vägen hem och kom tillbaka till kontoret 16.10.
Då var jag så trött att ögonen gick i kors så jag hämtade mest jobb på kontoret, mailade lite jobbgrejer till mig själv och sen åkte jag hemåt.
Jag somnade som en stock på soffan med Turre och Judas på magen och elden sprakande i kaminen och först när jag vaknat till liv efter runt 1½ timme kunde jag få nåt gjort igen.
Först bakade jag scones och åt en med ost och en med marmelad och så te till det.
Sen satte jag igång att jobba igen.
Om någon kund eller leverantör tittar på tiderna på sina mail lär de bli lite lätt förvirrade eftersom jag satt och jobbade till 23.30 ungefär.
När jag var klar med jobbet betalade jag räkningar och sorterade ut de bilder jag tycker om från mina mappar på datorn och kopierade över dem till surfplattan.

Inga kommentarer: