fredag 8 april 2011

Vem var Anna Lindberg?

Vi tog lite sovmorgon pa sondagen eftersom vi bada var sa trotta efter arbetsveckan och all stress, men sen var vi relativt snabba ut genom dorren trots att vi duschade bada tva, jag sminkade mig inte utan tog med mig sminket istallet. Vi fick ett meddelande fran de andra strax innan vi gick ut genom dorren, kunde vi handla lask och skrivarpapper? Papperet hade alltsa inte dykt upp mirakulost under natten och morgonen. Vi akte till Ica och handlade lask och sen akte vi till siba och kopte papper, under tiden slorpade vi pa vara medtagna Frappe`. Strax senare var vi pa plats med de andra inne pa kontoret. Det tog inte sa lang tid innan det blev tal om lunch och jag och C fick i uppdrag att hitta pizza eller nat liknande. Vi fick hjalp av receptionen och det visade sig ligga en pizzeria inom gangavstand. Vi bestallde 2 XL pizza som egentligen var for 3-4 personer vardera och vi var val runt 6-7 personer varav en inte ville ha nat, han ater for ovrigt inte ost i alla fall... Det slutade med att vi nar vi atit klart hade motsvarande en hel pizza kvar. Vi hade inbillat oss att vissa av de tranande killarna skulle ata en hel del, de at 1-2 bitar var... For ovrigt sprang jag aterigen pa min Thailandsgranne nar vi var ute pa pizzajakt. Resten av dagen satt jag och oversatte ett youtubeklipp at var keynotespeaker sa som vi kommit overrens om och det tog ratt lang tid for det visade sig att folk inte talar sa bra svenska i ett skarpt lage om de far en mikrofon i ansiktet. Ska man da oversatta vad de sager eller vad de borde saga? Det ar ju svart att oversatta till bra engelska nar intervjun ar pa dalig svenska, inte far man val ratta i ett citat? Dessutom tog det tid eftersom jag var tvungen att spela upp vissa delar en massa ganger for att hora vad de sa. Sen var brorsan snall nog att lagga ned en massa tid pa att hjalpa oss med att ladda ned klippet sa att vi kunde spela det.

C satt och laddade upp bilder pa foreningens facebook sida, eller rattare sagt tagga bilderna fran sin sida eftersom jag ar den som har hand om var facebooksida. Sen gav han mig en cd att ta bilder ifran och sa laddade jag upp dem istallet for att han gjorde det och sen han dem taggade dem under tiden jag laddade upp flera.

Pa eftermiddagen gick jag iväg och sminkade mig och de andra gick till sina rum och fraschade till sig, sen tog vi min bil och en taxi och akte till Fem Sma Hus i Gamla Stan. De gillade stallet redan nar vi kom in och sen fick vi en trevlig kypare som pratade lite mer an vad han behovde for att vara artig och svarade snallt pa alla vara fragor. Vad sager ni forresten om deras kitschiga toaletter? Vi hade valdigt trevligt pa middagen och skrattade mycket och alla var valdirg nojda med sin mat. Jag valde meny Anna Lindberg och kyparen kunde beratta att hon oppnade den forsta illegala restaurangen i just denna byggnad. Menyn har fatt hennes namn for att hedra henne.

Gott var det i alla fall, gravad lax till forratt och den var mycket len och god och sen var det kalv till varmratt med murkelsas och potatisgratang. Jag koncentrerade mig pa kottet eftersom jag anda ar kinkig med potatisgratang, jag vill ha massor med vitlok i sana och det finns ingen mer an jag och min mamma som vet hur mycket det faktiskt kan och ska vara.

Till efterratt var det lime cheesecake och den delade jag med R som inte hade valt en meny och darmed inte fick nagon efterratt. Sjalv var jag sa matt att jag bara smakade lite och som den skotte han var kunde han ju inte sen den forgas. Visst hade det varit meningen att vi skulle dela, men han trodde att jag skulle ata mer av den an vad jag gjorde.





Inga kommentarer: