tisdag 12 april 2011

Att uppleva den Australienska faunan, till middag

Pa mandagen vaknade jag intre forran vid 13, de hade formanat mig att jag maste ta sovmorgon och jag sov genom allt ovasen de forde pa morgonen. Jag sover i vardagsrummet men sangen ar bekvam och jag har ett draperi som jag kan dra for sa jag far lite enskildhet.

Jag och M tycks inte kunna sluta snacka, vi pratade en hel massa hela dagen och daremellan kampade jag med att forsoka ladda upp mina foton pa datorn. Det var besvar eftersom uppladdningen borjade och sen hande nagot och kontakten brots och jag fick borja om fran borjan. Nar jag anvande sladden laddade den ibland upp ett par bilder och sen inga fler och ibland inte ens en. Slutligen satte jag in minneskortet i datorn istallet men den tappade kontakten med det ocksa till och fran och jag fick borja om. Till slut kopierade jag nagra bilder i taget sa att jag fick over nagra varje gang den hade kontakt och senare pa kvallen hade jag till slut alla bilderna oberforda, men det hade tagit hela dagen. Tidigt pa morgonen hade de ringt fran flygplatsen och sagt att min vaska dykt upp men strax innan vi skulle aka ringde det en annan person och sa att de inte lyckats lokalisera den... M fragade varifran han ringde och det visade sig att han ringde fran ett call centre i Indien. Jag och H bestamde oss for att aka och se om vaskan var pa flygplatsen trots allt. Efter lite vantande kom en av tjejerna pa flygplatsen faktiskt dragandes pa min vaska! Lycka. Den har kvallen skulle jag faktiskt kunna tvatta haret eftersom jag nu hade en harborste. Dessutom hade jag en deo, bara en san sak.

Jag och H akte fran flygplatsen till Howard Springs, dar finns en liten sjo, jag tror att den ar konstgjord. Hoppet var att vi skulle fa se Wallabies, men de har ingen orsak att soka sig till befolkade platser nar det ar "wet season" eftersom det ar gott om bete overallt. Sa jag tog istallet lite bilder pa nagra ratt fula faglar och lite natur.

Nar vi kom tillbaka pratade jag en stund med dotterdottern K som ar 20 och vi kollade pa lite bilder och sa. M holl pa att marinera kangurubiff som vi skulle ha till middag och senare blev vi serverade gnocchi med kottsas och till huvudratt sallad med kangurubiff. Det var en inressant smak pa kangurun, lite rokig smak liksom. Det ar tydligen nagan "halvvild" smak och den ar valdigt speciell.
Sen fixade jag lite med bilderna och forberedde en del for bloggen och sen satt jag och M och snackade skit till 3 pa natten. Vi tycks aldrig sakna nagot att prata om. Sen gick jag och duschade och borstade haret och tanderna och kom inte i sang forran 3.50. Till viss del for att M borjade titta pa mina bilder och jag ville veta vad hon tyckte for hon ar valdirg konstnarlig. Jag blev valdigt glad nar hon gillade mina bilder och hon hade storstilade planer om hur jag skulle salja dem. Jag ska fortsatta den diskussionen med henne, hon har en massa bra ideer och en massa driv som jag hoppas bli smittad av.




Inga kommentarer: