fredag 3 maj 2013

Vi firar 20 år!





22/3 På fredagen fyllde en av mina bästa vänner H år. Normalt så är jag bortrest eller upptagen på hennes födelsedag så det var länge sedan jag firade henne. Nu var jag ju hemma och sjukskriven så jag åkte dit för att ta en fika.
Hennes döttrar känner jag ju väl och tycker väldigt mycket om, hennes mans systerdöttrar har jag inte träffat sedan de var små däremot och de visade sig vara precis lika fantastiska som våra andra ungdomar och vi hade väldigt intressanta snack under kvällen.
Turre fick komma in för att slippa sitta i bilen och frysa så jag gick och hämtade honom. Självklart ska han då genera mig... Han går verkligen raka vägen in i vardagsrummet och skiter på mattan, precis framför H's man och svåger där de sitter och tittar på TV. Sånt har han inte gjort på många år, men självklart ska han göra det när det är nytt folk omkring.
Det glömdes snart bort i alla fall och tjejerna skämde bort honom med uppmärksamhet.
Jag och H har varit kompisar sedan 1993 då jag "raggade" upp henne på gatan. Det var för att vi båda var unga tjejer med taxar och det är ju inte så vanligt. Hon var svårflörtad i början och ville bara göra saker med hundarna, men till slut så vann min charm och vi blev vänner på riktigt! Och i år så firar vi som sagt 20 år.
När jag kom hem var jag helt slut förstås och åt mozzarella och tomatsallad till sen middag och sen somnade jag. Men det hade varit en väldigt trevlig kväll!

Inga kommentarer: