söndag 2 mars 2014

Milde tid, hur ska man hinna allt?

18/11 På måndagen började stressen verkligen komma ikapp mig. Jag hade svårt att kommunicera med folk, min hjärna verkade vara på picknick utan mig någonstans. Konstigt nog fick jag en hel del gjort men jag hade hjärtklappning och for runt som en skottspole mellan delarna av lokalen och kontor och allt.
När jag kom hem lade jag in betalningen inför operationen. Jag har inte sökt operation genom landstinget alls, för det första tror jag inte att jag skulle få det godkänt och för det andra torr jag inte att det blir lika bra. Jag har alltså tagit beslutet att betala själv och ja ser det som en investering i mig själv och mitt välbefinnande. Fakturan jag hade fått var på ett betydligt högre belopp än vad jag fått angett när jag frågade, men efter en snabb mailkontakt med kirurgen så visade det sig att jag hade rätt och att fakturan blivit på standardbeloppet de tar. Eftersom jag redan gjort en operation hos dem så fick jag ett bättre pris. Det kändes mycket bättre att betala det belopp som var överenskommet och det hade blivit svårt att komma ikapp i ekonomin efter ett sånt bakslag också.
Nu är det bara två veckor kvar till operationen och det är massor som ska fixas innan dess.

Inga kommentarer: