måndag 30 mars 2015

Jag får leva utan den den närmaste veckan

1/3 På söndagen skulle vi ju åka hemåt, men inte förrän vi hade fått vår andra frukost igen! Jag valde vad vi kallar bruschetta i Sverige, men vad jag förstår betyder det egentligen macka på italienska, den kan alltså se ut ungefär hur som helst. Jag förklarade vad det var jag ville ha och efter ett tag sa tjejen; Aha, du vill ha en xxxx. Jag minns inte vad det hette, jag snappade inte riktigt upp det, men in kom i alla fall precis det jag ville ha och den smakade precis så som den skulle! Jag var jättenöjd och redo att lämna Italien.
Han som hämtat oss på flygplatsen hämtade oss nu också och körde oss tillbaka. Resan i sig var väl som resor är mest, jag gillar verkligen inte att behöva mellanlanda. Det blir så mycket besvärligare. Vi var inte framme förrän rätt sent och sen var det kö till taxibilarna. Som tur var gick kön rätt fort eftersom det var många bilar på plats, det regnade också vilket ju inte gjorde det roligare att komma hem. Vi delade en taxi och åkte till jobbet med den, där hade vi alla lämnat våra bilar just för att kunna dela taxi. K bor söder om stan, S bor i Märsta och jag bor ju närmast, i Väsby.
K hade lagt några av mina grejer i sin väska. Jag hade mycket plats kvar i min, men med olivoljan och kaffemaskinen och lite annat blev det för tungt om jag även tog mjölkskummaren och honungen. Ks väska var liten, men hon är bra på att packa så allt gick i till slut.
Jag fick tillbaka grejerna innan vi åkte hem eftersom hon skulle vara ledig den kommande veckan. Dessvärre glömde vi sladden till mjölkskummaren i hennes väska... jag kom på det strax efter att jag åkt, inte alls lång bort var jag, men min telefon hade slut på batteri och för övrigt hade K inte ens med sig en telefon, så det hade inte hjälpt.
När jag kom hem gick jag och lade mig på stört, jag var helt slut.

Inga kommentarer: