måndag 10 september 2012

Lägger ni på med Puss och Kram?


6/9 På torsdagen hade jag fullt upp på jobbet på förmiddagen, jag fick dessutom besök av en kund vi haft väldigt länge. Han är lite udda och avslutade vårt telefonsamtal med puss och kram, fast sanningen att säga är han inte den enda kunden som gör det... Vi har fler kunder som avslutar samtalen så och även när de pratar med killarna, så det handlar inte om mig. De är bara kul människor helt enkelt och vi har känt dem i nästan 20 år.
Ja, sen dök i alla fall kunde upp och gav mig dessutom en kram på riktigt och lovade att jag skulle få lite företagskläder av honom! Jag älskar att ha reklamkläder på mig om det är ett företag jag gillar.
På eftermiddagen var jag klar med allt jag skulle göra och tanken var ju att jag skulle jobba hemma på fredagen och det enda som fanns kvar var stora projekt som är dumt att påbörja och jobba på nån timme eller två och sen göra annat eller ta helg. Så jag tog på mig att åka till Ikea, det var nämligen jag som hade sönder lampan i fikarummet och det är jag som är trött på att antingen ha mörkt eller lysrör på i taket där. Dessutom föreslog kollegan P att jag skulle köpa några nya växter till entrén eftersom de vi har är vissna.
Lite annat köpte jag också, som till exempel nya bestick. Det enda vi egentligen behöver är gafflar, men det går inte att köpa löst på Ikea.
Till mig själv köpte jag ett ljus till soffbordet, en ny pall till köket, lite servetter och blixtlåspåsar till mig och K. Dessutom  köpte jag en klädroller till K för hon har mest svarta kläder och jag har en vit katt, en liten present bara även om den var enkel och billig.
När jag kom hem var K i full gång att laga middag åt oss. Hon hade lovat redan innan hon kom till Sverige att hon skulle laga Mac & Cheese åt mig eftersom jag aldrig ätit det.
Nu höll hon på att fixa det.
Jag fick inte titta vad hon fixade och fick inte hjälpa till. Så under tiden hon rörde i grytan så vek jag tvätt och slängde in en ny laddning tvätt i maskinen.
Sen serverade hon en färdig portion vid TV:n och vi tittade på The Avengers medan vi åt.
Jag gillade maten skarpt, det var jättegott och det var fint med ärtor och tomater till också. Jag fick en alldeles för stor portion, men efter 2 timmar hade jag fått i mig allt och det var verkligen jättegott!
Jag lämnade visserligen brödet, men resten åt jag. Konstigt nog låg maten inte som en sten i magen heller, men kanske berodde det på GI-pastan som K's föräldrar skickat från Kalifornien? Den smakade väldigt bra, precis som vilka makaroner som helst, men ska vara bättre ur GI-synpunkt. Vad de gjort med den vet jag inte men som sagt, jag var mätt utan att vara obehagligt tung i magen.
The Avengers som jag hört så mycket bra om var lite vag enligt mig, eller var det bara det att vi satt och gjorde annat medan vi tittade? Vi surfade och jag målade naglarna och jag var glad att K inte satt på sitt rum hela kvällen. Det kan inte vara bra att bara jobba och sen vara ensam hela kvällen. K diskade upp allt i köket också och jag fick inte hjälpa till och sen serverade hon efterrätt, hennes favoriter; svensk kanelbulle och några rader Marabou Choklad.
Jag kunde inte äta upp hela bullen och tog bara en rad choklad, så hon rensade min tallrik också.
När hon satte sig i sitt rum för att jobba senare på kvällen så drog jag fram mitt jobb, en massa lådor med hjälmdelar som skulle sorteras och inventeras. Jag tittade på "Extras" under tiden jag jobbade och den är smärtsam att se biland, de är så fruktansvärt pinsamma. Men Kate Winslet, oh my god, Kate Winslet! Hon är helt fantastisk och så jävla rolig att klockorna och hjärtat stannar.
Att hon sen är en utmärkt skådis och väldigt vacker gör henne till en av mina absoluta favoriter.
Sen ringde G och jag fick sällskap medan jag jobbade och när vi plötsligt hade svårt att höra/förstå vad den andra sade så växlade vi till Engelska, vi har inte pratat engelska med varandra på säkert 5-6 år vid det här laget. Det känns så fånigt på nåt sätt att prata Engelska med någon som kan svenska. Men min engelska är bättre än hans svenska, så varför inte egentligen...
Några timmar senare hade jag kommit så långt med jobbet som går, det är en jäkla röra och svårt att veta vad som är vad, de flesta grejerna är inte uppmärkta och kommer troligtvis inte gå att använda.
Men med alla dessa timmar gjorda under kvällen/natten så kan jag ta sovmorgon imorgon.

Inga kommentarer: