måndag 20 augusti 2012

Men sluta pruta nu

17/8 På fredagen jobbade jag hemma. Först blev det mest att svara på mail och att leta upp information till en kund, men sen fick jag faktiskt gjort det som jag fått skjuta på så länge och det känns jättebra och nu kan jag gå vidare med lite nya produkter och utmaningar.
När jag var klar med jobbet på eftermiddagen städade jag huset. Jag dammsög och skurade och plockade undan och tvättade allt jag kunde hitta och bytte lakan i sängen också.
På kvällen fick jag ett sms att en kille ville titta på min bil som jag har till salu och vi bestämde att ses vid McDonalds klockan 20. Pappa skulle hänga med som livvakt och stöd och jag skulle hämta honom precis innan. Men när jag kom till jobbet fungerade det inte ens att larma av bilen och jag började svettas mer och mer ju senare jag blev.
Slutligen tog pappa en promenad till McDonalds för att hämta killen medan jag bytte batteri i nyckeln och fixade och donade, men inget fungerade.
När de kom fick pappa en idé när han snackade med kollegan A och de tyckte att vi skulle koppla min nya bil med startkablar till den gamla. Jag kunde för mitt liv inte förstå hur nyckeln skulle fungera bättre för det, men något var vi ju tvungna att testa...
Men kan ni tro, så fort vi kopplat bilarna till varandra så gick det att larma av. Det var inte nyckeln som var problemet, det fanns helt enkelt inte ens kräm nog att larma av. Så kan det gå när bilen står i 6 veckor i sträck...
Killen ville köra bilen till Husby där hans mekaniker bor och jag fick hans ID-kort och nycklarna till hans bil och sen åkte han iväg. Jag och farsan åkte hem så länge. Jag hann inte mer än att ta en kaffe och så ringde han och sa att han strax var tillbaka. Eftersom L som var på väg hem till mig inte hunnit fram än så fick jag hämta farsan igen och killen väntade på oss när vi kom fram. Sen påstod han att kammremmen skulle ha bytts för 1000 mil sedan och gnällde på än det ena, än det andra och ville betala 40 000 fast jag redan prutat ned till 50 000 från 59 000:-...
Jag sa nej rakt av, jag fattar inte varför folk förväntar sig en splitterny bil när bilen är 7 år gammal?
Minsta lilla skavank ger visst skäl till att pruta, men hade den varit i helt nyskick hade jag ju velat ha runt 100 000... Och det är ju inga fel på den.
Rätt sur för att killen förstört vår fredagskväll åkte vi hemåt, jag lämnade av pappa och när jag kom hem väntade L utanför dörren. Hon hade dykt upp vid jobbet precis när vi var på väg därifrån.
Turre var överlycklig att se L och lade sig på hennes mage och knep ihop ögonen hårt, hårt och somnade.
Vi snackade skit och åt lite ost som L tagit med, vid midnatt ungefär så åkte hon hemåt och jag tittade på 30 Rock en stund på DVD, en TV-serie jag köpt 1:a säsongen av på prov. Den har sina poänger, men någon favorit blir den nog aldrig.

Inga kommentarer: