torsdag 5 januari 2012

Jävla idiothundägare!

5/1-2012 När jag vaknade på torsdagen var det vackert väder ute, snön från dagen innan hade smält bort nästan helt och eftersom det drog ihop sig till trettonhelg så skulle vi få sluta 12 på jobbet. Jag klädde därför på mig långkalsonger, de lite skitiga linnebyxorna och tog med mig kameraryggsäcken, tanken var att ta en promenad med Turre och fota lite innan jag åkte hemåt efter jobbet.
När jag ändå hade kameran med så fotade jag kollegorna lite i fabriken också men jag borde tagit mig mer tid, det blev lite hafsigt gjort och kunde gjorts bättre.
När vi slutade och skulle åka hem var jag inte riktigt klar med jobbet och stannade någon dryg halvtimme extra, men innan kusin S gick hemåt undrade hon om jag inte ville hänga med på en promenad i det fina vädret och det var ju precis vad jag tänkt mig så vi bestämde att jag skulle åka hem till henne efter jobbet och att vi skulle gå där eftersom hon ändå var tvungen att åka hem först.
Turre blev lycklig när jag tog ut honom ur bilen och dessutom tog av honom tratten, han behöver inte ha den på sig när vi går ut sådär. Sen gick vi en promenad på drygt en timme och jag fotade lite i början men sen ville S att vi skulle hålla lite bättre tempo så att vi fick lite motion också. Vi hittade nåt underligt ludd i en skuggad del av skogen, det såg ut nästan som sockervadd och jag antar att det är något typ av mögel, men det var nästan som päls! Underligt var det och helt kritvitt.
Strax senare kom vi ut på en äng och när jag hörde en drivande hund komma genom skogen ropade jag till mig Turre och strax senare kom ett rådjur löpande med ett satt, gul hund efter sig av pit bull typ. Hunden hade uppenbarligen jättekul, rådjuret inte så mycket... Hunden visste uppenbarligen precis var man kunde komma igenom staketet utan att behöva springa under och tog glatt en liten omväg för att den var lite snabbare. Det kändes inte som om det var första gången den drev rådjur där i skogen. Strax senare bara 100 meter efter eller så kommer matte spatserande, helt avslappnad och utan att ens ropa på hunden! Av det vi kunde se drog vi slutsatsen att det är sådär hon motionerar sin hund... Sen får jag skit av folk för att jag inte har Turre kopplad, han som inte jagar eller stör någon. Ja, det är surt med dåliga djurägare.
När vi kom tillbaka till S hus packade jag in Turre i bilen och åkte hemåt, nu var jag hungrig! S erbjöd mig mat men jag ville inte ta in Turre till henne innan han har slutat kissa inne och jag ville inte lämna honom i en kall bil nu när han var uppvärmd och gó.
Jag hade köpt en semla på konditoriet på morgonen så den åt jag när jag kom hem och sen sov jag middag och hade en riktigt lugn och skön kväll med gott samvete.
Till middag stuvade jag potatis och åt resterna av den kallrökta laxen, det var smarrigt och fräscht och så slapp jag ju slänga laxen.









Inga kommentarer: