onsdag 13 augusti 2014

Är man envis kan man lära sig

4/3 Denna tisdag var det dags för fettisdag i Sverige och det innebär förstås semlor! Förr tyckte jag verkligen inte alls om semlor och mamma brukade tvinga mig att äta en av hennes hembakade semlor. Efter halva mådde jag så illa att jag inte kunde fortsätta. Många år senare tyckte jag plötsligt om dem och kunde inte få nog av dem. Det har hänt med andra saker också vilket gör att jag provar sånt jag inte tycker om med jämna mellanrum. Hittills har jag börjat tycka om flera saker, ruccola, bambuskott, räkor, kräftor och semlor vad jag an komma på. Därför tänker jag fortsätta testa ibland. Något som jag testar från och till är musslor, men än kan jag inte tycka annat än att de smakar mögel och bläckfisk har jag provat överallt där folk säger att det inte är som gummiband, men hittills inte tyckt om det.
Denna fettisdag åt jag min semla som frukost med mitt iskaffe på kontoret, det var mums.

Inga kommentarer: