torsdag 9 januari 2014

Jag gillar verkligen inte att städa bort sommaren

20/10 På söndag förmiddag kom jag hem. Ni får tänka på att USA ligger efter oss 6-9 timmar beroende på var man befinner sig, så det tog inte så lång tid att ta sig hem som det låter som. Men drygt ett halvt dygn tog det nog i alla fall. När jag kom hem var jag stressad så istället för att vila tog jag tag i alla som behövdes göras.
Jag sopade verandan och stengången och ställde in alla möbler som går att få in i förrådet och alla krukor och slangar och sånt. jag vill inte att det slits eller fryser i onödan medan jag är bortrest och dessutom vill jag inte behöva göra det i iskall kyla efter Thailand.
Verandan var som vanligt helt full med löv och barr, jag är så trött på träden runt om den, men eftersom de jag letade upp och mailade till om att ta ned dem åt mig hade semesterstängt när jag mailade så måste jag börja från början och det är svårt att motivera sig till det när man redan gjort det en gång...
Det tar mycket mer kraft och tid än man tror att ta in allt för vintern och det är definitivt mer saker än man tror.
När jag väl var klar efter runt 2 timmar så gick jag in och fortsatte att fara runt som en virvelvind med tvätt och städning.

Inga kommentarer: