måndag 18 oktober 2010

Ja det är klart, all teflon slits ju ut med tiden...

På torsdagens grekiskalektion gick det plötsligt bättre än tidigare. Några saker hade fastnat där de skulle! Nu var det riktigt roligt och jag fick de två ord jag inte kände till från chattandet dagen tidigare översatta av läraren. Ja, för jag chattade lite kort på grekiska på onsdagen. Bara lite enkla saker som hej, det är kallt i Sverige, i Grekland regnar det men är varmt, har ni snö?, Nej det har vi inte, pussar/hälsa alla!
Så vi lyckades i alla fall kommunicera med varandra. Jag vet inte hur man använder ett vanligt tangentbord för att skriva grekiska bokstäver och dessutom är jag inte jättelysande på rättstavning i Grekiska, så vi skrev helt enkelt fonetiskt till varandra. Det var Ls kusin A som jag chattade med och han kan ingen engelska så vi var tvungna att försöka på grekiska.
På lektionen kände jag att en del av teflonet i hjärnan slutligen slitits ut och nu börjar det fastna. Vi får hoppas att det inte är något tillfälligt utan att det har lossnat nu.

På kvällen satt jag och monterade burkar.

Inga kommentarer: